onsdag 16. november 2016

Løping, drømmer, motivasjon & feminisme

I motivasjonsbransjen hevdes det at man må drømme, sette seg hårete mål og deretter gønne på med betalte konsulenters hjelp hvis man skal lykkes med løpingen. Selv om jeg aldri har hatt en eneste drøm i hele mitt liv og bestemte meg for å få min første under den tidlige løpeturen til jobb.

Til tross for at jeg er Norges beste ultraløper var planen å bruke drømmen til å bli en ennå bedre løper.

Jeg løp hjemmefra til Røa og forsatte nedover mot Njårdhallen på speilblankt føre.

Ruten til jobb der jeg opplevde min første løpedrøm

Så snart jeg passerte Njårdhallen begynte jeg å drømme intenst om Melania Trump som slappet ordentlig godt av på en deilig varm pels under en varm og kjedelig flytur  i privatflyet til Donald.


Mens jeg løp nedover Monolittveien fortsatte jeg å drømme. Donald Trump kom etterhvert inn i drømmene. I første omgang var drømmene flyrelaterte.

Donald har et skikkelig fint fly 

Melania liker best å være på ute vingen og skyte småfugl 

Donald sitter alltid inne i flyet og venter når Melania leker på vingen

Deretter blandet dyredrømmer seg inn i de de flyrelaterte drømmene. Tre av sønnene til Trump dukket opp.

Sønnene til Donald liker å skyte de teite dyrene i Afrika 

Yngstesønnen liker å slappe av på tigeren i tre-fire timer hver ettermiddag

Det er veldig, veldig mange teite dyr man kan skyte hvis man skal bli kvitt alle

For å huske hvor mange duste-elefanter han har skutt skjærer sønnen til Donald alltid av halen

Da jeg nærmet meg Monolitten så jeg at menn med kjæledresser som pakket inn og fjernet alle statuene som omkranser Monolitten.

Jeg løp bort til dem og spurte hva som skjedde. En svartmusket mann fortalte att alle statuer i parken skal kastes og erstattes av statuer av Donald Trump. Den eneste som skulle bevares var Monolitten. Parken skulle skifte navn til Trump-parken fra nyttårsaften.

Statuene i Frognerparken pakkes inn og kjøres til søppelfyllingen 

Monolitten blir stående igjen fordi Donald liker den 
Jeg fortsatte forvirret nedover i retning av hovedinngangen. Mannen kom løpende etter meg og spurte om jeg ville vite hvorfor alle statuen skulle bort. Jeg sa nei, men han fortalte likevel. Det viste seg at årsaken var at man ønsket å reversere alle de skadene den feministiske eliten hadde påført det vestlige samfunnet. Han ble veldig hissig og rød i ansiktet da han snakket om feministene, og mente at de var forkledde djevler.

Alle kvinnestatuer skal fjernes fra Frognerparken 
Han sa at nå var det mennenes tur til å bli frigjorte fra den feministiske elitens tyranni slik man allerede hadde gjort i mange land i Midt-Østen og slik Trump kommer til å gjøre i USA etter han har kastet Hillary i fengsel. I følge ham hadde Sylvi Listhaug fått oppdraget med å frigjøre norske menn, mens andre var i gang med identiske prosjekter i andre land i Europa. Langt inne i mørket i parken hørte jeg en furten mannestemme si: "Jeg vil også være selvmedlidenhetstyrann" på klingende riksnorsk.

Sylvi har nettopp startet frigjøringsprosjektet sitt

Marine le Pen er prosjektleder for Frexit og fjerning av feministenes makt i Frankrike 

Jeg begynte å kjenne meg undertrykt, og fikk et gryende sinne mot kvinner. Har ikke disse kvinnene blitt litt vel selvstendige nå? Må de på død og liv ha stillinger på høyt nivå i arbeidslivet?. Var det ikke bedre for mannen før? Hadde for eksempel ikke alle menn rett til å sove middagslur etter de hadde blitt servert middag? Jeg ble mer og mer forvirret i drømmen og gikk meg etterhvert helt bort i svirrende og svimlende tanker. Er jeg ikke egentlig feminist, eller har jeg også endt opp som en kvinnehater?

Donald synes at Hillary er en nasty woman 

Mannefrigjøringen i samfunnet i er gang 
Mannen fortalte meg at et av problemene i dag var at kvinnene gjorde det bedre enn menn på skoler, universiteter og høyskoler, men at de hadde blitt fintet ut av at mannen hadde beveget seg over i det postfaktuelle. Se bare på Brexit og Trump sa han leende. Der hjalp verken fakta eller kunnskap.

Plutselig forsvant mannen i mørket og tankene svirret på ny tilbake til Melania og Donald. Jeg var igjen i det fine flyet deres. Jeg krysset Kirkeveien og fortsatte inn i Gyldenløves gate mens de drømmeaktige bildene svirret rundt i hodet.

Melania er skikkelig leken og tøysete på flyturer 

Donald vil helst spise middag i stedet for å leke med Melania 

Drømmen beveget seg brått og plutselig inn i leiligheten til Melania og Donald. Det første stedet jeg havnet var i ett av skorommene til Melania.

Melania hater å ha det rotete på skorommene sine

Det er aldri en støvdott i krikene i leiligheten til Melania og Donald

Melania starter alltid dagen med et glass appelsinjuice 

Donald tar sykt mange fine selfier når Melania drikker appelsinjuice

Donald går gjerne barbeint på søndager

Melania er veldig glad i den lilla hatten selv om den er litt varm varm

Celina Middelfart viste seg i et kort glimt

Familien spiser frokost sammen på alle hverdager


Så snart jeg kom inn på Dronning Mauds ridesti i Gyldenløves gate våknet jeg fra drømmen. Jeg fant ut at jeg ville utvikle meg som person og gikk straks i gang med å prøve å finne ut hvordan jeg kunne bruke drømmen til å bli en bedre løper eller for den saks skyld nå ett eller annet mål i livet.

Til tross for at jeg tenkte utrolig hardt og konsentrert på saken, fant jeg ingen form for nytte av det jeg hadde drømt på løpeturen til jobb. Konklusjonen er derfor tindrende klar: Drømmer kan ikke brukes til noe som helst fornuftig.  Bildene de skaper i hodet blir man imidlertid aldri kvitt. 


Dronning Mauds ridesti i Gyldenløves gate der drømmen endte


1 kommentar:

  1. Hei Henning, det flyet du har trykket på bloggen din er en Boeing 727 som er det gamle flyet til Donald Trump. Jeg kan opplyse om at Donald Trump nå har en B757 som har to motorer, lenger rekkevidde og sengeplass til både kone og elskerinner. Det er ikke noe galt i pene damer, raske eller ikke, men enig i at det er skikkelig teit å jakte på dyr som normalt ikke er å betrakte som matauk. Drøm stort og du har snart et eget fly som kan ta deg til ultraløp i fjerne himmelstrøk

    SvarSlett